Filmfestivalen i Venezia: Verden er ikke helt på stell i Harmony Korines Aggro Dr1ft
PODCAST: Med sin effektfulle bruk av infrarødt kamera og KI, fyrverkeri på strategiske plasser og Travis Scott i en sentral rolle, er Harmony Korines Aggro Dr1ft både fascinerende – og litt trist.
VENEZIA, ITALIA: Er det virkelig dette som er samtiden eller også fremtiden til film som medium, slik regissøren selv hevder? Eller er det en eneste parodisk meta-kommentar?
Og hva er dette produksjonsselskapet hans Edgelord productions, med kunstig intelligens som ingrediens?
Er det egentlig en film av Harmony Korine, hvis filmen er laget av en datamaskin?
Så mange spørsmål, og samtidig også så mye å bli fascinert av.
Det er vanskelig å IKKE mene noe om denne filmen – eller hva det er – i et univers der spillestetikk og -format møter musikkvideo, møter et infrafrødt gudeløst univers med grafisk design-elementer.
I vårt provisoriske studio i en casino-hage på filmfestivalen i Venezia, sitter produsent i Kosmorama og medie- og filmviter Melissa Isaksen; festivalsjef i Movies on War og filmviter Øystein Egge; og medieviter, film- og musikkritiker Ida Madsen Hestman.
HØR OGSÅ PÅ DETTE: Emma Stone som kvinnelig Frankensteins monster i «Poor Things»
ELLER OGSÅ: Adam Driver freser mer enn bilene i Michael Manns «Ferrari»
Lytt til episoden her:
HØR OGSÅ: Bradley Coopers Maestro med nese for god historiefortelling
Følg oss på Tiktok, Instagram, Twitter og Fjasboka
3 thoughts on “Filmfestivalen i Venezia: Verden er ikke helt på stell i Harmony Korines Aggro Dr1ft”